Ekonomi

Som rektor har man många arbetsuppgifter och en är att ha ordning på ekonomin, jag har fullt ekonomiskt ansvar för Sigfridsborgs resultatenhet som består av Sigfridsborgs skolan, Sigfridsborgs förskola och Bäckalidens förskola.

Det är roligt och spännande att ha kontroll över ekonomin - jag tycker mycket om att peta i siffrorna!

Skolan med förskolor omsätter ca 49 miljoner kronor - så det är lite pengar att hålla ordning på.

I dagsläget håller jag på med budget arbete och tjänstefördelning inför kommande läsår - budget året ligger per kalenderår men organisation med tjänstefördelning ligger per läsår - därav en utmaning att få ihop.

Vi gjorde ett bra skolval vilket är mycket positivt.

Ett spännande arbete - som allt annat, alltid lika roligt att gå till skolan.



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-01-12 @ 23:02:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0