Konferens med förskolorna

På torsdag eftermiddagen / kvällen var det konferens med resp. förskola.

Jag var med ca 1 timme per förskola och gick igenom lite punkter som var aktuella.

Bla. har vi blivit uppmärksammade på att Svininfluensan inte släppt sitt grepp i världen, i Sverige har det lugnat sig men vi ska fortfarande vara uppmärksamma på att hålla en god hygien och vi samtalade om vikten av att tvätta händerna och vidhålla dessa rutiner med barnen.

Vi talade vidare om skolans alla möten och arbetsgrupper - ett arbete som jag håller på att se över. Vilka grupper och möten leder verksamheten framåt och vad är viktigast för verksamheten. En fråga som jag kommer att arbeta vidare med under våren. För mig är det oerhört viktigt att alla gör rätt saker för att skapa en effkektiv och utvecklande organisaiton.
En verksamhet måste ständigt stå i utveckling och det är ett bra tillfälle för mig att se över förskolornas och skolans mötesorganisation som ny rektor.

Förskolorna arbetade vidare med olika frågor kring den dagliga verksamheten med barnen.

Ha en skön helg och njut i vårsolen, vi hoppas att den tittar fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0