Min torsdag!

Idag var det möten och studier för min del.

Förmiddagen inleddes med Rektorskonferens i Nacka stadshus.
En gång i månaden träffas vi alla rektorer tillsammans med Verksamhetschef Einar Fransson, just idag var inte han med pga. tjänsteresa, så det var ett möte fyllt av information.

Bla. fick ta del av ett spännande program som kan användas till att göra Videosädningar - Videopresentationer.

Vidare hade vi föredragning om Ekonomi - Världsekonomin, Sveriges ekonomi och Nacka kommuns ekonomi.
Vi kommer snart kliva in i höstens budgetarbete - vilket ska bli väldigt spännande.

Lite fakta:
- I Nacka kommun bor idag 900000 invånare
- Prognosen säger att det kommer vara 100000 invånare till 2015
- I Nacka kommun är vi 4000 medarbetare
- Nacka kommuns budget omfattar 3,7 Miljardet


Eftermiddagen tillbringades med studer.
Då jag går Rektorsprogrammet hade jag idag studier tillsammans med en studikamrat.
Det är Juridik på programmet - så det blev många lagar, förordningar och författningar - mycket bläddrande och tolkande i lagböcker!


En effektiv dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0