Ulf Sindt på besök!

Under torsdag och fredag var författaren Ulf Sindt på besök och träffade alla elever i skolår 3-6.

Det var två härliga dagar och eleverna var mycket nöjda.
Tyvärr kunde jag inte vara med, men jag hade glädjen att träffa Ulf i lördags och vara med vid en dragning han hade, fick då möjlighet att växla några ord med honom.

Han var mycket nöjd med besöken och tyckte eleverna på Sigfridsborgsskolan var väldigt trevlig, ovanligt trevliga som han uttryckte sig!
HÄRLIGT!

Jag kommer att boka in Ulf kommande läsår och göra detta till en tradition.

Det väcker läslust och skrivaglädje och jag tror det är mycket värdefullt för eleverna att få höra hur berättelser kommer till.

Ulf har skrivit över 38 titlar, här är några:
Turbo, Vampyrboken, Bullen, Spökboken,

Se hela bildenSe hela bilden
Se hela bilden
Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: Lucas

Hejsan, vad göres? :)

2010-10-10 @ 14:55:29
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Du jag har en fråga.. Det här kommer säkert låta helt sjukt men..

Skulle du vilja vara på Mest aktiva listan? Jag har varit med där

jätte länge men jag kommer inte ha så mycket tid att blogga och då

tänkte jag hjälpa andra som vill vara med där! Om du vill ha lite

hjälp så kan du ju lämna en kommentar på min blogg eller

skicka ett mejl: [email protected]

2010-10-10 @ 15:02:40
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hejsan, allt bra med dig idag? :)

2010-10-10 @ 15:33:14
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0