Skolbesök i skolår 1-2-3

Idag var jag runt på skolan och besökte flera klasser! Vilket härligt arbete som pågår överallt! Jag fick lära mig mycket...vissa saker var lite svåra!

I en klass var det svenska arbete och eleverna skulle skriva adjektiv, verb och substantiv som hängde ihop med resor! Sedan var det dags att skriva meningar och små berättelser.

Nästa klass jobbad med måttenheter, Kg, Hg, g. Det var knepigt och eleverna fick klura när de skulle omvandla tex. 5,5kg till hg.

Sedan var det arbete med klockan i nästa grupp. Jobb vid IPAD, jobb i böcker och jobb på papper! Många bra olika sätt att öva på.

Några grupper i skolår 3 övade inför julspelet - men där smög jag bara förbi....det blir bra!

Mycket på gång i skolår 1-3!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0