Bra start på veckan!

Varj måndag morgon inleder jag med att arbeta en timme på fritidshemmet när teamen på skolan har planering. Vi börjar i matsalen, jag Ulrica, Andreas och Jessica. När vi kommer klockan 8.00 har det redan kommit många barn till skolan, de sitter utspridda i matsalen och pratar, spelar spel, spelar kort, ritar och pysslar. Det är en fin stämning och det fylls på med fler barn. Skolan börjar 9.00 på måndagar. 
Vid ca 8.15 går jag och Andreas ut på skolgården, Andreas tar emot 2:orna och jag tar emot 1:or och 3:or på den nedre skolgården, många barn från matsalen väljer också att gå ut. 

Vi har matsalen öppen till ca 8.45, så barnen kan välja om de vill vara inne eller ute. 
 
Ute på gården är vi många vuxna ute och möter upp barnen, flera pedagoger från förskoleklass är ute så det känns tryggt och bra. 
 
En skön start på veckan även om det idag var lite gråtrist ute, skolgården visar sig inte från den bästa sidan, men kanske lite vår i luften?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0