Dagens dikt av 3a

Idag fick jag besök av 4 killar, det har mest varit tjejer så det var kul!

Dagens dikt lästes upp av Kacper och handlade om att vara kändis. Alla killar hade nog en dröm att bli kändis på något vis, några inom fotboll och någon inom tennis - eller bara kändis helt enkelt.


När jag blir stor

ska jag blir kändis

och ha hemligt telefonnummer

och skriva autografer

åt alla ungar

som ritar mustascher

på min bild i tidningen.

När jag blir trött på

att vara kändis

ska jag skaffa mej

vanligt telefonnummer

och mustascher

så ingen känner igen mej

(Utom ungarna

som ritade mustascher

på min bild i tidningen)

Vamt tack
Anne & Hasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0