En dag på jobbet!

Då var det tisdag.....snart slut på tisdagen....

Började dagen i Nacka stadshus med en kort information kring vårt skolvalssytem Nacka 24. Ett system där du som förälder gör skolval, vi placerar elever - det system som har koll så vi får rätt skolcheck varje månad.

Åter på skolan var det full fart.

Hade en spännande diskussion med en av lärarna kring hur vi kan utveckla musikundervisningen på skolan, vi pratade bla. om hur vi kan skapa en musiksal för att på så vis utveckla musikämnet.

Sedan var det dags att bli intervjuad kring hur vi använder resultaten av Nationella prov på skolan. Det är en undersökning som görs i Nacka och vi har fått möjlighet att fylla i en enkät och i dag var det dags för intervju, först var det jag som blev intervjuad och sedan lärarna.
Nationella prov är ett mycket bra redskap att fånga upp elever som behöver särskilt stöd och även ett kvitto på att läraren arbetar med rätt områden.

Eftermiddagen avslutades med Elevhälsoteam, där jag och Hasse fick möjlighet att dela med oss av det vi fick höra på vår utbildning igår.

Nu har jag precis avslutat dagen med att skriva några reflekterande texter utifrån en bok - Skolan som politisk organisation - några texter till Rektorsprogrammet som jag går på Uppsala universitet.

Ja - som vanligt - en mycket bra dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0