Interaktiva skrivtavlor - Digitala Whiteboards

Idag har vi, jag och Hasse suttit och gått igenom broschyrer och information på nätet kring digitala Whiteboards, som vi ska investera i till förskolorna. Det är aktiva tavlor där elev och pedagog tillsammans kan vara aktiva, tavlorna har touch funktion. När tavlan kombineras med en dator är användningsområdet offantligt.

Vi ska börja med förskolorna - men sedan självklart kika på hur vi kan vidareutveckla det i förskoleklass och skolan. Under jullovet och förra läsåret har vi monterat projektorer i nästan alla klassrum. Nu inväntar vi kommunens nya IT avtal för att kunna se över behovet av nya datorer för våra pedagoger och elever.

Att arbeta med IT stödd pedagogik är spännande - men svårt - hur ska lärandet förändras, vad måste jag som pedagog tänka på i min planering, hur lär sig eleverna bäst, vad är stimulerande lärande....jag det finns många spännande frågor att fundera kring.

Det här är ett steg i att möta modern teknik - vi funderar vidare kring nästa steg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0