Vacker dikt!

Idag fick jag förmånen att ta del av en dikt som en av våra elever i år 5 skrivit, här får även du möjlighet.
Mycket fin!
Tack Celine för din fina dikt

Något viktigt

En solig dag, i skogen jag var.

Korgen med matsäck var det enda jag bar.

Skogen var full med små djur.

Trevligt, eller hur?

Vid sjön fanns en liten sten.

Den var mjuk å len.

Jag satte mig på den och log.

Tills jag hade fått nog.

Jag gick och la mig under en gran.

Men där fanns det två andra barn.

Jag såg att jag saknade någonting,

Men när jag gick tillbaka fanns där ingenting.

Då kom Lisa och korgen hon bar,

Det var den enda korg jag har.

Hon gav den till mig och glad blev jag,

Men jag väntade tills nästa dag.

Jag gick hem igen och jag var glad,

Jag ville gärna gå tillbaka nästa dag.

 

Skriva sagor och berättelser är viktigt för mig.

27/5 2010 Celine

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0