Arbetskväll på enheten!

Igår var det arbetskväll här på skolan.
Alla medarbetare, skolan och förskolorna, var samlade och vi inlädde kvällen med en gemensam middag, sedan blev det job.

Grupparbete!

Vi gjorde en SWOT analys över skolan och förskolorna.

SWOT står för:
Strengths - Styrkor
Weaknesses - Svagheter
Opportunities - Möjligheter
Threats - Hinder

Det är en bra utgångspunkt att arbeta utifrån för att ringa in ovan delar.
Detta är ett (av flera) steg för mig att ringa in områden som vi behöver arbeta mer med.
Nästa steg i arbetet blir att se hur vi kan vidareutveckla de styrkor vi har, hur vi kan minimera svagehterna, utveckla möjligheterna och neutralisera hindren på vägen.

Ett spännande arbete och många tankar kom fram!

Skolan och förskolorna fungerar idag mycket bra och det finns en fantastikt fin grund att bygga vidare på, för jag tror det är viktigt att inte vila sig lugn i att man "är bra" - utan det är viktigt att alltid blicka framåt! Ta nästa steg!


Jag tog även tillfället i akt att berätta lite kring vad jag sett min första tid på skolan/förskolorna och det jag slås av är denna värme som finns i väggarna. Det är hemtrevligt, tryggt och varmt.
Pedagogerna är otroligt engagerade, självständiga, ansvarsfulla och drivande.
Medarbetarna och eleverna är en skola/förskolas viktigaste resurs och det är så härligt att det finns en sådan styrka i dessa båda grupper!

Nu är det enkelt att ta helg!
En härlig vecka till ända

Trevlig helg till Er alla
Anne



Kommentarer
Postat av: Adam

Swot- analysen är väldigt bra! Men det ni först bör göra är en situationsanalys. Nu jobbar ni med en skola förstås, men situationsanalysen består i att beskriva marknaden, företagets möjlighet att nå ut till segmenten och så beskrivs förstås konkurrensen. Det borde gå att göra en motsvarande analys för en skola också!

2011-06-06 @ 14:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0