Föräldramöte på Bäckaliden

4 föräldramöten på två dagar!

Jag fick förmånen att vara med på Bäcklidens alla föräldramöten, 2 igår och 2 idag.

Ett ypperligt tillfälle att få möjlighet att träffa alla föräldrar - alltid lika trevligt.

Frågor vi bla. samtalade om var:
- Parkeringen. Hur ska vi lösa parkeringsfrågan? Frågan är på min agenda, det blir spännande att frsöka lösa det problemet framöver.
- Miljön. Förskolan fyller 30 år i sommar och det finns att göra! Pedagogerna har skapat en fantastisk miljö utifrån de förutsättningar som finns och det är alltid lika trevligt att komma ner till förskolan, men självklart skulle lite färg och nya innerdörrar, vitmålade listvärk och nya kök göra gott. En fråga jag får fundera på framöver, självklart kommer vi inte kunna göra allt på en gång, men en bit i taget ska vi ta tag i.
- Barnantal - frågan om barnantal i grupperna kom upp och det är en bit jag ska kika på. Hur stora barngrupper ska vi ha, hur många pedagoger.
- Klassindelning till blivande F-klass på Sigfridsborgsskolan.


Sedan presenterade självklart pedagogerna kring den dagliga verksamheten....och det är nog det som alla föräldrarna helst vill samtala om!

Tack för att jag fick vara med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0