Konferens med rektorer i Nacka
Konferens och utbildning
Förra veckan avslutades med utbildning för oss rektorer och bitr. rektorer i Nacka.
En mångårig fortbildning som genomförs 2 gånger per läsår.
På agendan stod:
- Vad påverkar resultaten i Svensk grundskola (en rapport från Skolverket)
- Resultatstyrning i utveckling - att arbeta i en resultatorienterad styrmodell
- Likvärdighet - En skola för alla (Ett begrepp som myntades av Alva Myrdal)
- Omvärdlsspaning - vad är på gång i Skolsverige
Många spännande och givande diskussioner som väcker tankar.
Likvärdighet - vad innebär det, har vi en likvärdig skola i Sverige, kan vi ha en likvärdig skola i Sverige.
En skola för alla - ett begrepp vars betydelse genomgått en förskjutning under åren.
Vad är resultat - vad är mål. Vad innebär att styra mot resultat? Vad innebär att styra mot mål?
Om man styr med mål eller mot mål - vad betyder det?
Två mycket givande dagar som vi får arbeta vidare med här på lokal nivå!
Förra veckan avslutades med utbildning för oss rektorer och bitr. rektorer i Nacka.
En mångårig fortbildning som genomförs 2 gånger per läsår.
På agendan stod:
- Vad påverkar resultaten i Svensk grundskola (en rapport från Skolverket)
- Resultatstyrning i utveckling - att arbeta i en resultatorienterad styrmodell
- Likvärdighet - En skola för alla (Ett begrepp som myntades av Alva Myrdal)
- Omvärdlsspaning - vad är på gång i Skolsverige
Många spännande och givande diskussioner som väcker tankar.
Likvärdighet - vad innebär det, har vi en likvärdig skola i Sverige, kan vi ha en likvärdig skola i Sverige.
En skola för alla - ett begrepp vars betydelse genomgått en förskjutning under åren.
Vad är resultat - vad är mål. Vad innebär att styra mot resultat? Vad innebär att styra mot mål?
Om man styr med mål eller mot mål - vad betyder det?
Två mycket givande dagar som vi får arbeta vidare med här på lokal nivå!
Kommentarer
Trackback