Möblering i skolan

Idag har vi haft en spännande diskussion på skolan kring möblering.

Hur ska möblering i ett klassrum se ut?
Ska vi ha bänkar?
Ska vi ha grupper av bord eller enskilda platser?
Ska vi ha en stor samlingsmatta...mm mm mm

Det är spännande att fundera kring möblering i klassrum på 2000-talet.

Jag tror att det är viktigt att fundera kring hur lärande miljön ska se ut, hur ska ett klassrum / lärorum se ut för att möta dagens lärande.

Vi låser oss ofta vid ett klassrum, ett bord per elev....men är det så ett klassrum måste se ut egentligen.

Undrar vad eleverna skulle säga om vi gav dem i uppgift att rita ditt drömklassrum!
Kanske en uppgift att sätta i händerna på dem framöver.

Jag tror även vi måste tänka in ICT - dvs. informationsteknologin när vi planerar "framtidens klassrum".

Jag googlade på "framtidens klassrum" - och fick 36500 träffar.
Jag googlade på "moderna klassrum" - och fick 23600 träffar. 
 - Frågan verkar helt klart leva - 


SPÄNNANDE!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0