Möten hit och dit!

Idag var en dag då jag for fram och tillbaka.

Började med Förskolemöte med Lena Dahlstedt, Nacka kommuns Kultur och Utbildningsdirektör. Spännande att höra kring politikens visioner och mål.

Tillbaka till skolan för möte kring det nya IT projetket som håller på att rullas ut i Kommunen, " MerIT ".
Nu är det dags för Siggan med förskolor att kliva in i projektet. Vi kommer under hösten inventera vår IT park, se över kommande behov....det blir ett arbete till budget 2011.

Sedan gav jag mig iväg till Telefonstigen vid Nacka Forum för utvärdering av Språkveckorna som varit kommunen - sNacka om Språk. 2 veckor där Nacka kommun erbjudit många spännande föreläsningar för föräldrar. Veckorna hade ett bra program, men dessvärre var det inte många besökare på alla aktiviteter, så utvärderingen var viktig och vi får fundera vidare till kommande aktiviteter.

Tillbaka till skolan för konferens med lärarna - dagens höjdpunkt! Vi diskuterade hur vi arbetar med Livskunskap, ett område för att arbeta med gruppstärkande övningar, hur är man en bra kompis, etiska samtal, diskussioner kring konfliklösning etc. Vi kommer behöva ha flera diskussioner kring detta, ett oerhört viktigt område och som vi konstaterade väldigt uppskattade lektioner av eleverna.


Avslutade dagen med intervju av en Barnskötare - mycket trevlig tjej!

Så var min dag
Fram och tillbaka!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0