Vecka 48 börjar ta slut!

En vecka som bara rusat iväg....många möten, många möten, många möten!!!!!

Har varit lite på förskolorna och skolan den här veckan, vilket känns tufft.
Har varit 3 dagar på konferens och ledningsgrupp. Hunnit in på skolan på morgonen någon timme och sedan behövt rusa iväg! - skönt att vara lite på plats dock.

Har haft en inspirerande vecka dock.....

Har suttit och visionerat och tänkt på framtiden, vilket alltid är inspirerande och framförallt väldigt viktigt. Att tänkta strategiskt och se utveckling i ett längre perspektiv är oerhört viktigt så det har varit en bra vecka på så vis. 

På enheterna rullar allt på - det känns att det börjar lacka mot jul och det händer mycket med advintsfika, dropin fika på förskolorna, adventsfirande, luciaträning mm mm mm

Men - en liten uppmaning till både mina medarbetare, elever och föräldrar - Stressa inte!
Försök att finna ett lugn och inte stressa för mycket - lättare sagt än gjort, men jag tror att vi emellanåt måste sätta oss ner och reflektera och fundera, för vem gör jag detta och varför - måste vi hinna allt detta innan nyår, eller kommer ett nytt år då vi kan jobba vidare!?

Så - en liten tanke i julstressen och även skolstressen som jag vet att många känner - ta det lugnt om du kan!

Våra barn och elever går 12 år hos oss, från 1 års ålder till 12 års ålder - så i förskola / skola har vi gott om tid och detta måste vi värna!

Andra adventskramar från mig!

 


Kommentarer
Postat av: Therese Jangbo

Hej. Vilken härlig blogg du har här. Roligt att även rektorer har börjat blogga. I min kommun är det tyvärr än fortfarande så att man är lite osäker på bloggandet och vad det för med sig. Roligt att läsa i din blogg om "en rektors tankar".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0