Fantastisk dikt av Celine!

Celine i skolår 6 har skrivit en underbar dikt  - jag har fått OK att lägga ut den, så håll till godo:

En dikt om text

 

Kursiv och understruken text kan se fint ut,

Man njuter enda tills texten är slut.

Tjock text kan göra att den syns mer,

Och om man förstorar den tror jag nog alla ser.

Det är kul att bara skriva något,

Oavsett om det är stort eller smått.

Jag vill använda min fantasi,

För då får texten mer liv.

Att skriva är kul när man får göra det ifred,

När ingen stör eller avbryter det.

Den här dikten kan bli väldigt lång,

Så lång att den till och med kan vara med i en sång.

Några minuter av skrivande kan bli historiskt,

Berömt och härligt, lugnt och harmoniskt.

Så sätt dig någonstans och skriv en text,

Du kan börja med bara ett litet test.

Slutet av dikten har kommit nu,

Det är kul att skriva, eller hur.

 

Celine Hylvander

20110520

 


Kommentarer
Postat av: Celine :)

:D

2011-07-18 @ 18:29:36
URL: http://celine.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0