Fin dikt av Ella 2a

Idag kom Ella från klass 2a ner till mig för att läsa en dikt.....det var så fint och hon läste med härlig inlevelse.

GÄRNA VILLE JAG VARA ETT TRÄD

Gärna vill jag vara ett träd
ja gärna ville ja vara ett träd
Jag skulle stå på en äng för mej själv
och tänka som man tänker
på hur vinden far
och stjärnorna blänker

Gärna ville jag vara en sten
ja gärna ville jag vara en sten
Jag skulle ligga för mej själv
på en strand
och tänka som man tänker
på hur vågorna slår
och vattnet stänker

Gärna ville jag vara ett hav
ja gärna ville jag vara ett hav
Jag skulle finns överallt
och tänka så som haven tänker
på hur stormarna far
och vågorna blänker


TACK ELLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0