2 härliga dagar på jobbet!

Känns som jag har varit ute och rört på mig mycket - Korea och sedan Rektorsprogrammet - så nu har det varit skönt att ha ett par dagar på enheterna och komma ikapp.

Igår var det möten - Förskollärarmöte med Siggan fsk, Ledningsgrupp, Pedagogisk styrgrupp med skolan....
Idag har det också hunnits med ett par möten - bla. Elevhälsoteam på eftermiddagen.

Har även jobbat med mailen - som jag skrivit förut...så kommer det ju ett och annat mail!

I fredags gjorde jag ansökningar till:
Skapande skola - ett statligt projekt där vi kan ansöka om pengar till Kultur för eleverna. Vi ansökte om lite olikga projekt som vi hoppas få medel till - bla. Författarbesök, dansprojekt, opera mm.
Läsa - Skriva - Räkan - också ett statligt projekt för att satsa på just, läsa, skriva och räkna för de yngre barnen. Här vill vi bla satsa på praktiskt material till matematiken, ipad, kompensatoriska hjälpmedel och program för datoerna kring tex. färdighetsträning.

2 bra dagar!

FULL FART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0